2009. április 16., csütörtök

Krisztus feltámadt! Alleluia!

Hi, Evribodri!!

Ez a beköszöntés is jól jelzi, hogy kb. egy hete alig aludtam valamit
:-D

Röviden az elmult 2 hét:
Nagyszerdáig meló, utána húsvéti előkészületek + kert (mert ugye kitavaszodott olyannyira, hogy szinte nyár van, pedig még csak tavasz). Részvétel az esti szertartásokon, aránylag aktívan (éneklés, orgonálás (már amikor éppen kell)). A húsvéti vigilia szinte végig az enyém volt itt Verőcén, de Alival ügyesen váltjuk egymást az orgonapadon. A rövidített mise is közel 2 órás volt és nagyon szép (!) Húsvét vasárnap reggel szintén szolgálat, az énekkar (nem a gyerekek) is énekelt néhány motettát Ali vezetésével. (Ők már közel 10 éve szolgálnak, ha nem régebben...)

Aztán eljött a húsvét hétfő: az első hagyományőrző nagy locsolkodással. 2 lovas szekérrel voltunk (az egyik természetesen Bethlen Farkas polg. mester úré volt), úgy 15-20-an, vödrökkel felszerelkezve. Gyakorlatilag a megbeszélt helyszínekre mentünk el 6-7 családhoz megöntözni a lyányokat. Volt sikongatás bőven, még a járókelők is kaptak a friss tavaszi vízárból!!! (Ennek nem mindenki örült közülük, de a többség (95%) pozitívan állt a dologhoz, ami sokszor meglepetésként érte őket. Sajnos koradélutánra kissé becsiccsentett a társaság (...), így a délutáni programból jóformán csak a táncház valósult meg (tánc-csoportunk nélkül szinte, csak a a lányok és néhány legény), de a faluház udvarába azért sokan összejöttek, jót beszélgettünk még. A macskajaj kb. tegnapig tartott (még nálam is, pedig én teljesen józan maradtam, de valami csak megártott a gyomromnak... nem tudom, miféle borokat ittunk. Tanulság: a borral csak óvatosan! Déutánra meg gondosabb szervezés kell. Egyébként szép s jó volt az esemény. Talán én a járókelőket kihagytam volna az aktívabb öntözésből, őket inkább jelképesen kéne meghinteni vízzel, mert nem tudnak átöltözni (napsütés ide v. oda).

Volt nálunk még a gyerekeknek tojás- s nyuszifészek-keresés a kertünkben, nagyon élvezték. Az utcából szépen összejöttek a családok nálunk.

Summa summarum: az ünnep kapcsán a família teljesen lefáradt, és még most sem tudtuk igazán kipihenni magunkat. (Persze, mert dógonnyi köll).
Ma Csabiék az oviscsoporttal az Állatkertbe mentek. Vasárnap lesz elsőáldozás a Patronában (gyerekkórus + orgona (ergo: Zsu + én aktívan ott :-)) délután meg régi római rítus Vácott (org. dettó). Szóval a vasárnap telítve. Pihi nuku. C'est la vie....

Majd május eleje!!! Jarre koncert Debrecenben!!! Naon várom már!!! Itt kezdi európai turnéját. Kíváncsi vagyok; az őszi Oxygene-koncert nagyon klassz volt az Arénában, sztem csalódni nem fogunk.

Az időjárásról: rendesen nyárias idő van, a tavasz megint kimaradt, sajnos (bezzeg tavaly, de szép volt!). Ez azt jelenti, hogy napközben nekem túl meleg az idő. Mi lesz júliusban, ha már most ilyen??? Voltak kisebb viharok is, Pesten jégeső....

Nah erről jut eszembe, hogy megint egy szar alak lett a m.elnök (nagyon-nagyon enyhén fogalmaztam!!!).... tragikus. Vagy tragikomikus. És csak azt nem értem, hogy miért vihetik ezt végbe büntetlenül! Remélem, megveri őket a Jóisten, de nagyon!!!! (Tényleg, a nemzeti oldal töri magát, komoly jogászok is ügyködnek, és mégis.... nem fogom fel!!! Őrület!!!) Kíváncsi vagyok a fejleményekre.... Mélységesen gonosz erők irányítanak a planétán, és nem tudom, ki v. mi fogja kitakarítani a földet. Mert ami itt folyik kicsiben, az nagyban is érzékelhető globálisan. Úgy érzem, csak helyi közösségek tudják féken tartani a sátánt, nincs más út. Csak a Jézusi út van, az egyetlen....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése